Αστρονομικά Kahoot


Στους παρακάτω συνδέσμους θα βρείτε δικά μου αστρονομικά ερωτηματολόγια kahoot, αλλά μπορείτε να αναζητήσετε ερωτηματολόγια-παιχνίδια άλλων δημιουργών σε όλες τις επιστήμες.

  
Εισαγωγή
Η εξοικείωση που έχουμε με τα ψηφιακά μέσα (ιδιαίτερα οι μικρότερες ηλικίες), η δυσκολία να παρακολουθήσουμε κάποιο «βαρετό» μάθημα, η απροθυμία να ανοίξουμε ένα βιβλίο καθιστούν επιτακτική την υποχρέωσή μας να εισαγάγουμε στη διδασκαλία και στην επικοινωνία της επιστήμης σύγχρονα διαδραστικά μέσα για να κερδίσουμε το ενδιαφέρον των ακροατών μας. Τόσο το ΚΑΗΟΟΤ όσο και οι ΦΟΡΜΕΣ GOΟGLE  αποτελούν ισχυρά εργαλεία στα χέρια μας, αφενός γιατί είναι εύχρηστα, αφετέρου επειδή είναι διαδραστικά!

ΚΑΗΟΟΤ
Πρόκειται για μια ψηφιακή πλατφόρμα που την εμπνεύστηκαν δάσκαλοι για χάρη των μαθητών τους!
Η βασική πρόσβαση είναι δωρεάν, ενώ με μία μικρή συνδρομή δίδεται πρόσβαση σε κάποια ειδικά εργαλεία. Σε αυτήν την πλατφόρμα ο διδάσκων πρέπει να ανοίξει λογαριασμό (sign up) και να μπει στη σελίδα create (εικόνα 1). Έπειτα δημιουργεί ερωτηματολόγια ανάλογα με τις ανάγκες του, είτε αναζητά ερωτηματολόγια άλλων δημιουργών (υπάρχει μια τεράστια δωρεάν βιβλιοθήκη τόσο στα ελληνικά όσο και στα αγγλικά από δημιουργίες άξιων δασκάλων παγκοσμίως, μάλιστα υπάρχουν δημιουργίες μεγάλων οργανισμών όπως η National Geographic, η Britannica κ.α.)
Η πλατφόρμα υποστηρίζει τριών ειδών ερωτηματολόγια:
Α΄)πολλαπλών επιλογών (μία ή περισσότερες απαντήσεις είναι σωστή/ές
Β΄) σωστής σειράς (βάζω τα δεδομένα σε σωστή σειρά)
Γ΄) ψηφοφορίας (δεν υπάρχει σωστό-λάθος, απλά καταθέτω την άποψή μου)
Κατά τη δημιουργία πρέπει να οριστεί μέγιστος χρόνος αναμονής για κάθε απάντηση, επίσης μπορεί να προστεθεί φωτογραφικό υλικό ή βίντεο.
Στην τάξη, στο μάθημα, στο σύλλογο τέλος πάντων σε μια παρουσίαση πρέπει όλοι οι συμμετέχοντες να συνδεθούν στο διαδίκτυο (η πλατφόρμα λειτουργεί μόνο ζωντανά –live.) Ο διδάσκων δίνει το συνθηματικό (pin) για να συνδεθούν όλοι στο συγκεκριμένο ερωτηματολόγιο (εικόνα 2). Η δράση εξελίσσεται όπως στα τηλεοπτικά παιχνίδια πολλαπλών επιλογών.
Τα αποτελέσματα είναι άμεσα ορατά: συμμετέχουν όλοι με ενθουσιασμό, αδημονούν για την επόμενη ερώτηση, συναγωνίζονται ποιος θα απαντήσει πρώτος (δίδονται πόντοι δώρο για την ταχύτητα)!
Εκτός από τη διασκέδαση που προκύπτει από την άμεση διάδραση, υπάρχουν τεράστια οφέλη: ο «μαθητής» εμπεδώνει τη γνώση είτε επουλώνει την άγνοιά του παίζοντας, ενώ ο «διδάσκων» εντοπίζει άμεσα τις ελλείψεις, οργανώνει τις πληροφορίες και σχεδιάζει τις σχετικές διορθωτικές επεμβάσεις. 

πίσω στην αρχική